Anglais The History of Marks from Antiquity to the Middle Ages (IMPRESSION A LA DEMANDEédition en anglais)

À propos

The act of inscribing the first distinctive signs on manufactured products and recipients of merchandise constituted the earliest example of what we call today intellectual property. More than 8000 years B.C., long before the Sumerians, the artisans and merchants of Catal Hüyük in Turkey, Jericho in Palestine, Harappa, Mehrgarh, Mohenjo-Daro and Lothal in the Indus valley already used signs, verbal or figurative marks in the course of trading with others... This study, spanning the years from the sacred, collective property of Antiquity to the Guilds and Corporations of the Middle Ages, seeks to discover marks throughout their historical context. Fortis: organic yoghurt or else a pottery mark from Antiquity? So as to be sure to avoid errors, Salvatore Di Palma offers us a veritable lesson which would cause the producers of the French TV programme "Culture Pub" to die of envy. "Confining" himself to the fluvial civilizations of the ancient world that grew in the Indus valley, on the plains of the Tigris and Euphrates and in the Nile valley, as well to the thalassocratic civilizations situated around the Mediterranean coastline and in Northern Europe, his historical and archeological research, liberally illustrated throughout the text, enlightens us on the long road to intellectual property and the consumer society of today. This colossal undertaking has led to the creation of a fascinating study.



Rayons : Sciences humaines & sociales > Histoire > Histoire généralités > Ecoles / Courants / Thèmes

  • EAN

    9782342041439

  • Disponibilité

    Disponible

  • Nombre de pages

    358 Pages

  • Longueur

    24 cm

  • Largeur

    17 cm

  • Épaisseur

    1.4 cm

  • Poids

    378 g

  • Distributeur

    Publibook

  • Support principal

    Grand format

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Salvatore Di Palma

Docteur ès sciences politiques, Salvatore Di Palma a travaillé durant 35 ans en tant que fonctionnaire international à l'Organisation Mondiale de la Propriété Intellectuelle (OMPI), à Genève. Durant cette période, en qualité de directeur de la Division d'enregistrement international des marques, il a participé à de nombreuses conférences internationales destinées à l'élaboration de traités internationaux relatifs aux marques internationales, aux dessins et modèles ainsi qu'aux appellations d'origine. Il est aussi l'auteur de L'Histoire des marques depuis l'Antiquité jusqu'au Moyen Âge, ouvrage traduit en anglais et en italien.

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